Saknar tiden

då man bodde hemma hos mamma, inte alla bråken men allt de där andra.. när man bara låg i sitt rum som man har haft i så många år, de man har så många minnen i.. Alla gosse djur man hade i sängen och kunde inte sova om alla låg perfekt annars gick de inte att somna, eller nallen jag fick när jag föddes när den var borta och jag letade igenom hela rummet kunde inte somna utan den, (inte nu heller), ja jag sover med nalle och jag skäms inte för de..
Saknar när mamma kommer upp på rummet och dummars sig, och man bara ber henne dra åt helvete, men nu när jag tänker tillbaka så var de ju ändå så kul.. Och alla dagar vi var på skolgården (mötesplatsen) typ när vi alltid hängde där, men till sist så märkte man hur en efter en droppade av, till sist var de bara dom "nya"  barnen som hänger där, åh vad jag saknar tiden alltså!

Hur underbar mamma har man inte?
Det finns mat på bordet varje dag, hon är den perfekta av alla kvinnor det finns ingen som gör de bättre än min mamma, vi har alltid hela / rena kläder på oss, och ställer upp de gör hon i vårt och torrt, man vet vem man kan ringa och prata med, man kan ringa henne vilken tid som helst.. Jag förstår inte hur mamma har orkat med, jag har varit hur idiot som helst när jag var liten, lyssnade inte på någonting sket i reglerna vi hade, for ut och söp, bråkade med hela familjen, skolkade från skolan.. jag fattar inte min mamma har gjort ett toppen jobb, inte många som klarar av att vara ensamstående och klara av uppfostra 4barn, okej hon har haft hjälp av våran låtsas pappa. Min mamma är den bästa mamman i hela världen och ingen annan är bättre än henne ! <3
Visst jag ångrar varje dag att mamma har fått mina elaka ord kastade i ansiktet, hur hon har fått se mig så arg som ingen annan sätt mig, men mamma klarade mig, vi har kommit långt och nu bråkar vi aldrig.. Mamma du är den bästaste jag vet, min mamma är stark!

Kommentarer
Postat av: sniska

måste först bara säga att jag blev förvånad över att du kallade honom låtsas pappa, men sen får du inte heller glömma att det finns tillfällen då din mor stått där med er helt ensam, och hon har verkligen gjort ett toppenjobb. blir så otroligt glad av att läsa sånt här, när man ser att det finns folk som uppskattar och respekterar sina föräldrar! =)

2011-02-09 @ 14:20:07
URL: http://saraniska.webblogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0